Articol
Raspuns Egalitate de Sanse
Categorie :  Articole 23/2/2010 11:47:27

 

 

      Sunt de acord cu majoritatea problemelor ridicate in articol. Si cred ca solutiile economice liberale vindeca in timp toate aceste aspecte. Intr-adevar suntem mici, dar crestem si sper ca vom creste repede. Si asta tine de fiecare din noi. Cred ca fiecare din noi are datoria sa promoveze politicile liberale, partidul si astfel sa-si aduca contributia la intarirea lui.

     In ceea ce priveste egalitatea de sanse.

     S-ar putea sa nu va placa, nu am fost, NU SUNTEM si nici nu vom fi vreodata egali in sanse. Egalitatea in sanse este un discurs politic ieftin pentru voturi. Nimic fondat pe realitate. Nu ar trebuii sa ne concentram pe egalitatea in sanse.  Cateva exemple simple: eu sunt mai mic, altii sunt mai inalti, eu sunt mai lent, altii sunt nativi mai rapizi, eu am un talent la matematica, altii au un talent la psihologie etc...

     Pentru nici o secunda nu ar trebuii sa incercam sa le inradacinam oamenilor ideea ca suntem egali in sanse.

     Stimati colegi, Suntem egali in fata legii! Acesta este principiul care trebuie sa-l promovam.

In ceea ce privesc sansele, trebuier sa argumentam ca practicand politici liberale si dezvoltand spre maturitate si modernizare institutiile sociale atunci ne vom imbunatati semnificativ la nivel agregat (tara) sansele sa ne atingem scopurile si idealurile.

Argumente solide pot fi: exemplele de mai sus ("mai mic, mai inalt") sunt metaforice. In piata cam asa sta treaba:

     - fiecare dintre noi suntem definiti cu o anumita inzestrare de capital (capital financiar, capital intelectual - format din capital uman, raltional s.a- etc). Este evident ca nu suntem egali in aceasta privinta si ar fi o pledoarie socialista sa vrem asa ceva. Fiecare dintre noi are interese (adica este intr-o tranzitie de stare). Din aceasta cauza ne angajam, mergem la servici, facem afaceri, mergem la studii etc. Diferenta intre rezultatele noastre este data de modul in care ne lucram capitalurile de care dispunem. Desi inputul din aceasta ecuatie nu pare sa fie de acelasi volum va asigur ca factorul calitativ uman face diferenta.

     - Noi trebuie sa le explicam oamenilor, ca practicand politici liberale le cream un spatiu competitiv mai bun. O piata liberala duce la maturizarea institutiilor (institutia creditului, institutia drepturilor de proprietate etc) si asta duce la atragerea de capital. Combinatiile de capital nasc capital si atrag capitaluri noi. Asta trebuie sa promovam noi. Un capitalism liberal capabil sa aduca bogatie. Acesta este marele nostru avantaj, politicile liberale nu esueaza niciodata atunci cand sunt aplicate sanatos. Avem marele avantaj sa detinem cheia prosperitatii. Tine de noi sa le dovedim asta oamenilor. Sa umblam la stimulente in discursul liberal.

     - Nu toti oamenii au aceleasi interese. Discursul nostru nu trebuie sa fie unidirectionat.

Interesele oamenilor sunt eterogene.

     Trebuie sa le explicam bunicilor ca numai practicand o economie de piata  libera vom putea sa le oferim nepotilor lor o sansa la o viata decenta, o sana chiar la bogatie.

     Va trebuii sa le explicam parintilor ca numai o economie de piata libera va aduce un invatamant de calitate copiilor lor, si un job mai bun ca sa le ofere acestora ce isi doresc.

     Va trebuii sa le explicam elevilor si studentilor ca numai o economie de piata libera este capabila sa le ofere sansa de a a-si atinge visele si de a face ceva cu viata lor.

      In concluzie, nu suntem si nici nu trebuie sa fim egali in sanse. Dar trebuie sa fim egali in drepturi. Si trebuie sa luptam pentru o economie competitiva, moderna si liberala.


Publicat de:
4 comentarii 327 de afisari trimite pe email trimite pe YM
Ultimii vizitatori
Comentarii
relu_roman 24/2/2010 10:44:01
afirmatiile tale sunt pertinente, dar cu privire la egalitatea de sanse, cred ca esti intr-o mica eroare. Egalitatea de sanse nu inseamna "un discurs politic ieftin pentru voturi" si nici "eu sunt mai mic, altii sunt mai inalti, eu sunt mai lent, altii sunt nativi mai rapizi". Egalitate de sanse insemana, ca indiferent ca eu sunt mai mic si tu mai inalt, avem ambii sansa de a cistiga maratorul pentru ca STARTUL SI COMPETITIA SUNT CORECT ARBITRATE. O societate democratica se caracterizeaza prin egalitate de sansa si nu prin privilegii gen"(capital financiar, capital intelectual - format din capital uman, raltional s.a- etc") doar printr-o egalitate de sanse inzestratul intelectual va putea sa se afirme. nu este cazul Romaniei unde " inzestratul intelectual -de rusinea de nu intra in troaca cu porcii- refuza sa se implice in politica, unde siretul devine rege, unde smecherul devine capitalist, unde lenesul devine director, etc. nu aceasta este egalitatea de sanse???!!! egalitatea de sanse insemana o recompensare competitiva, o evolutie bazata pe principiul muncii si competentei.
Reply
vlad_mavrodin 24/2/2010 13:42:21
Salut Relu, Apreciez raspunsul tau. O sa citez ce ai scris: "Egalitate de sanse insemana, ca indiferent ca eu sunt mai mic si tu mai inalt, avem ambii sansa de a cistiga maratorul pentru ca STARTUL SI COMPETITIA SUNT CORECT ARBITRATE." Asta este exact ceea ce am sustin : principiul este cel de egalitate in drepturi adica arbitraj. Prin simplul fapt, cum ai sustinut si ai preluat de la mine daca eu sunt mai inalt su tu mai mic deja nu mai avem aceeasi sansa la maraton. Asa cum in piata nu avem aceleasi sanse datorita inzestrarii cu capital. Inzestrarea cu capital nu trebuie privita ca pe un privilegiu ci ca un rezultat al muncii. Si eu sunt de acord cu anomaliile sistemului de care ai mentionat si cred ca intr-un sistem liberal piata te valideaza. Adica primesti exact in functie de cat de util esti. Revenind la subiect, daca vei merge mai departe cu o analiza a factorilor determinanti ai rezultatului competitiei, vei vedea ca si acea munca poate fi descompusa in procesul de analiza. Este un fel de chimie. Descompunere a atomului. Vei vedea ca fiecare din noi suntem diferiti unul de altul. Ori daca pornim la drum diferiti este imposibil sa avem acelasi rezultat. Deci repet, nu am fost egali, nu suntem si nici nu vom fi, indiferent de ce pretinde o programa politica. Ceea ce este benefic sa fim, este egali in drepturi adica ceea ce am sustinut, ai sustinut si tu si sustine si doctrina liberala. Ecuatia este destul de standard. Daca bagi variabile diferite, ajungi la rezultate diferite. Asa sunt si oamenii (fiecare unic in felul lui) in ecuatia vietii. Numai piata da rezultatul acestei ecuatii. Indiferent de forma ei. Daca tot nu te-am convins iti promit ca ma voi documenta sa-ti aduc argumente mai pertinente. Insa sper sa fi ajuns la un consens acum. Let me know! I love this job!
relu_roman 25/2/2010 09:58:13
Stai putin...., prea sunt toate alambicate in afirmatiile tale!!! principiul "egalitatii de sanse" nu are a face cu: 1. calitatile individuale ale fiecarei persoane, 2. cu capitatul financiar mostenit, 3.cu metodele folosite pentru a ajunge la rezultat. Ca o parabola pot sa citez povestea broastei si a iepurelui. ambii au avut egalitate de sanse, dar a cistigat broasca pentru ca a fost perseverenta chiar daca fizicul nu o ajuta. egalitatea de sanse nu reprezinta un atribut personal sau un privilegiu al unei clase (sociale, politice, materiale etc) Cu alte cuvinte sansa unui copil de a ajunge doctor trebie sa o aiba si copilul provenit din familii instarite si cel din parinti de la tara. Egalitatea de sanse o creeaza statul. acesta trebuie sa asigure climatul necesar:educational, cultural, economic, justitiar, astfel incit oricine sa aiba sansa de a-si realiza visul, de a-si implini sperantele. egalitatea de sanse nu inseamna ca daca eu sunt fiu de presedinte al tarii am un privilegiu in a fi ales in Parlamentul Europei si sa "am multi succesuri". Egalitate se sase inseamna ca firma mea care face drumuri de calitate europeana sa fie preferata altei companii care nu stie sa faca astfel de drumuri si care preda lucrarile concesinate la alte antreprize. Egalitate se sase insemana ca atunci cind un cersetor este lovit de masina sa primeasca un tratament medical care sa-i salveze viata la fel ca cel al politicianului aflat in aceeasi situatie. Egalitate se sansa este atunci cind dintre 5 proiecte depuse la FEADR inspectorii il va a alege pe cel mai bun si nu pe cel de la care a primit spaga. egalitate de sansa inseamna ca indiferent daca compania mea este mica sau mare in cifre financiare, am sanse egale in functie de competenta profesionala la a primi un contract. Principiul este mult mai larg si vizeaza metodele de apreciere a competitorilor. si pentru ca vorbeai de piata, piata dicteaza regulile jocului si egalitatea de sanse, dar intr-o societate corecta in care aceste principii sunt lasate libere (vizi principiul liberalismului economic).
Reply
vlad_mavrodin 25/2/2010 22:07:49
Man, Ma dau batut cu discutia asta. Personal, mi-am exprimat punctul de vedere. Nu cred ca vom ajunge la un consens deci de aici inainte devine o risipa de energie pentru mine. Povestea broastei si a iepurelui este o poveste. Daca crezi in ea si in ce spui, invinge-l pe Usain Bolt pe circuit, pe LeBron pe teren sau pe Goldman Sachs la raportul anual de rentabilitate. Vad ca si tu esti un liberal ca si mine. Sper ca macar esti de acord ca piata va certifica daca teoriile mele sunt corecte sau ale tale cu privire la egalitatea de sanse. Timpul isi va spune cuvantul. Apreciez schimbul de idei. A fost un exercitiu util si iti multumesc pentru asta. Insa de aici inainte pentru mine devine o risipa de energie sa ma mai contrazic pe aceasta tema. Daca totusi voi realiza ca m-am inselat cu privire la abordarea mea iti promit ca voi reveni pe acest articol si voi afirma insa pana atunci raman pe pozitii: NU AM FOST , NU SUNTEM SI NICI NU VOM FI VREODATA EGALI IN SANSE indiferent ce doctrina este la putere si cred ca asta se poate verifica matematic cu modele de statistica. Ar trebuii sa fim egali in FATA LEGII! Sunt un liberal convins si voi continua sa sustin acest curent si sa ma documentez asupra lui(dupa cum bine mi-ai sugerat)(la urma urmei face parte din profesia mea). Sper sa ne auzim si pe la "alte articole" / evenimente.
Pentru a comenta trebuie sa te loghezi!
Username:
Parola:
As dori sa primesc pe email informatii periodice de pe liberalii1.ro

Email:
roxana_stefania_boboruta a adaugat o noua imagine pe profilul sau.
Cât de mult vă interesează viaţa politică din România?
Trebuie sa fiti membru liberalii1.ro pentru a putea vota!